Hlavní stránka | Registrace uživatele | Stanovy spolku | O nás | Kontakt
 HledatMapa stránek
Občanské sdružení Nad Drahaňským údolím Nad Drahaňským údolím, z.s.
U jízdárny 1136/7
184 00 Praha - D. Chabry
O problému | 10 důvodů | Jak pomoci? | UR 518-519 | Petice za rozumné řešení okruhu kolem Prahy Registrováno: 446 uživatelů.

TÉMA

Silniční okruh Silniční okruh

Paralelní dráha Paralelní dráha

Elektrárna Čimice Elektrárna Čimice

Centrum Palmovka Centrum Palmovka

Krajina a příroda Krajina a příroda

Územní plánování Územní plánování

Občanská sdružení Občanská sdružení

Ostatní Ostatní

Zprávy odjinud Zprávy odjinud

RUBRIKY

Aktuality Aktuality

Akce Akce

Monitoring médií Monitoring médií

Tiskové zprávy Tiskové zprávy

Otevřené dopisy Otevřené dopisy

Dokumenty Dokumenty

Dopisy občanů Dopisy občanů

Letáky Letáky

Mapy - plány Mapy - plány

Petice Petice

Legislativa Legislativa

Odkazy Odkazy

Fotografie Fotografie

Video Video

Dokumenty o.s. Nad Drahaňským údolím Sdružení NDÚ

10 důvodů

1. Tranzitní doprava do města nepatří - dramatický nárůst tranzitujících kamiónů a s tím související zvýšený počet nehod kamionů včetně těch s nebezpečnými náklady je nepřehlédnutelný. Navíc variante J povede k nevhodnému kombinování dopravy tranzitní s dopravou místní a nelze očekávat, že takto řešený obchvat povede k zlepšení dopravní situace v Praze (vznikne nový Barandovský most).

2. Ohrožení životního prostředí - trasa je příliš blízko hustě zabydleným oblastem, obyvatelé budou obtěžováni nepřetržitým hlukem a smogem. Neumíme si představit jak se dají odhlučnit mosty, navíc údolí zvuk zesiluje. Chaberský konec draháňského údolí je uzavřený a nevětrá - už teď je vidět, co se stane když v této oblasti někdo zatopí uhlím nebo začne pálit listí. S rozvojem letecké dopravy se čekává mnohem větší průlet koridorem Ruzyně - Suchdol - Dolní Chabry - spolu s dálnicí by byly tyto městské části dvojnásobně postiženy.

3. Podstatně nižší bezpečnost provozu varianty J oproti Ss - varianta J obsahuje hned několik mostů a tunelů, které se v případě nehody či teroristického útoku mohou stát smrtící pastí, navíc u mostů je v zimě zvýšené riziko nehod zaviněné námrazou.

4. Ničení přírodních památek - trasa J prochází několika chráněnými územími či v jejich těsné blízkosti (přírodní památky Housle, Sedlecké skály, Zámky, Bohnické a Čimické údolí, dále přírodní parky Draháň-Troja a Šárka-Lysolaje).

5. Znehodnocení rekreace - trasa vede tou nejhezčí přírodou v severní části Prahy, která je využívaná na rekreaci.

6. Rozvoj komerční výstavby - zbytek přírody, kterou nezničí dálnice nikdo neuchrání před velkosklady, hypermarkety a ostatní komerční zónou.

7. Urbanistické řešení - dálnice nepřirozeně město rozetne a okrajové oblasti oddělí.

8. Zásah do vlastnických práv - vyvlastnění řady majetků, včetně rodinných domků, zničení stovek zahrádek a chat. A navíc výrazné snížení tržní hodnoty nemovitostí se dotkne každého, kdo zde bydlí.

9. Nerespektování doporučení komise EIA - stanovisko k dokumentaci EIA jednoznačně říká, že jižní trasa je přípustná pouze v případě, že severní varianta by byla prokazatelně nerealizovatelná.

10. Výrazně vyšší náročnost stavby a stavební i provozní náklady varianty J oproti Ss. - stavba varianty J se uskuteční ve složitých geologických a terénních podmínkách a vzhledem k počtu tunelů a komplikovaných mostů (3 tunely o celkové délce 2700m, 3 mostní objekty o celkové délce 1398m), výstavbě a provozu ventilace tunelu Suchdol se domníváme, že rozdíl v nákladech může být až 10 miliard Kč a výrazný rozdíl odhadujeme i v provozu.


UŽIVATEL

Uživatel: Heslo:


Občanské sdružení Nad Drahaňským údolím

Facebook-občanského sdružení Nad Drahaňským údolím
MČ Dolní Chabry-Oficiální stránky MČ Dolní Chabry
MČ Suchdol-Oficiální stránky MČ Suchdol
Nerwy.cz-NeRWY / Ne letecký hluk na severu Prahy
Zeleni-Strana zelených v Praze 8
Praguewatch.cz-Praha pod lupou
Hlavní stránka | Registrace uživatele | Stanovy spolku | O nás | Kontakt
Copyright©2024 Hana Francová - FlexyWEB TOPlist